اینستاگرام در صدد است، تا راههای بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد تا پستهای پیشنهادی (Suggested) خود را در میان واکنشهای شدید به تغییر تهاجمی برنامه های این کمپانی به سمت توصیهها (Recommendation) تغییر دهند.
این اپلیکیشن در حال آزمایش گزینه جدیدی است که به کاربران امکان می دهد از کلمات کلیدی و ایموجی برای بلاک کردن برخی موضوعات خاص در پست های پیشنهادی استفاده کنند.
این تغییر، پستهایی را مسدود میکند که در آنها از کلمات کلیدی انتخاب شده توسط کاربران (شامل ایموجی و همچنین کلمات و عبارات) در زیرنویس یا هشتگ یک پست استفاده شده باشد.
اینستاگرام در یک پست وبلاگ می نویسد: “شما می توانید از این ویژگی برای جلوگیری از دیدن محتوایی که برای شما جالب نیست استفاده کنید. کاربران می توانند کلمات فیلتر خود را از تنظیمات برنامه سفارشی کنند.”
این شرکت خاطرنشان می کند که افراد همچنین می توانند تمام توصیه ها را به تعویق (حالت Snooze) بیندازند.
اینستاگرام همچنین در حال آزمایش روش جدیدی برای حذف پستهای ناخواسته از بخش Explore برنامه است. با این تغییر، کاربران می توانند چندین پست را در یک زمان انتخاب کرده و همه آنها را به عنوان “علاقه مند نیستند” یا “Not Interested” علامت گذاری کنند. به گفته این شرکت، این عمل پست ها را پنهان می کند و توصیه های مشابه را در آینده مسدود می کند.
در حالی که هر دو گزینه جدید نیاز به کمی کار اضافی دارند، این تغییرات میتواند برای کاربرانی که از کیفیت پست های توصیهشده اینستاگرام ناامید شدهاند، تسکین دهنده باشد، زیرا این برنامه گامهای تهاجمی فزایندهای برای تبدیل شدن به پلتفرمی شبیه به TikTok برداشته است.
آدام موسری (Adam Mosseri)، مدیر ارشد اینستاگرام، ماه گذشته گفت که این شرکت تعداد پستهای پیشنهادی را کاهش خواهد داد و آزمایش خود را با فیدهای تمام صفحه متوقف خواهد کرد. هر دو تغییر عمیقاً نامحبوب بودهاند و باعث شده است که شکایات زیادی از تلاشهای شرکت برای کپی برداری از پلتفرم TikTok شده است.
متاسفانه مدیران متا بدون در نظر گرفتن انتقادات، مصمم بودند که فیدهای فیس بوک و اینستاگرام را از محتوای دوستان و صفحات دنبال شده، بیشتر به سمت پست های توصیه شده مبتنی بر هوش مصنوعی تغییر دهند.
اما این کنترل های جدید که در مرحله آزمایشی قرار دارند میتواند به شرکت در نهایت کمک کند تا کیفیت پست های پیشنهادی را بهبود بخشد، که ممکن است در دراز مدت آنها را برای کاربران جذاب و یا حداقل قابل تحمل کند.