زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر میرسد که اپل به لطف تراشه های M2 جدید خود، گیمینگ بر روی مک و آیپد را جدی تر گرفته است.

طی رویداد WWDC این کمپانی از تکنولوژی Upscaling یا ارتقاء کیفیت خود رونمایی کرد که به نظر میرسد پاسخ اپل به تکنولوژی های DLSS و FidelityFX شرکت های انویدیا و AMD باشد.

این تکنولوژی که MetalFX نام دارد، دستگاه های مک مجهز به آن، فریم های کوچک تر را که قدرت محاسباتی کمتری نیاز دارند رندر کرده، و سپس با اعمال temporal anti-aliasing، ارتقاء کیفیت می دهد.این عمل برای بهبود میزان نرخ فریم و افزایش بهره وری در گیمینگ، در مقایسه با رندرینگ با استفاده خالصانه از سخت افزار دستگاه است.

تکنولوژی ارتقاء کیفیت MetalFX اپل، برای گیمینگ بر روی مک طراحی شده است

بازی Resident Evil Village جزو اولین بازی هایی است که با عرضه آن بر روی مک از این تکنولوژی بهره خواهد برد. کمپکام در این باره می گوید که این بازی بدون هیچ مشکلی با کیفیت 1080p بر روی دستگاه های Macbook Air و با کیفیت 4K بر روی Mac Studio اجرا خواهد شد.

بازی های No Man’s Sky و Grid Legends نیز به زودی با پشتیبانی از مک از تکنولوژی MetalFX بهره خواهند برد.

تکنولوژی ارتقاء کیفیت MetalFX اپل، برای گیمینگ بر روی مک طراحی شده است

اپل همچنین از تکنولوژی بارگزاری سریع منابع API رونمایی کرده است که همانند تکنولوژی DirectStorage مایکروسافت در جهت کاهش میزان زمان بارگزاری بهینه شده است. این تکنولوژی با مسیر یابی سریع تر داده ها از حافظه به پردازنده عمل می کند. به گفته اپل این تکنولوژی به بازی ها امکان می دهد “تا به تکستچر ها و منابع مورد نیاز برای ساخت دنیایی در حال گسترش، در جهت ارائه گیم پلی محسور کننده و واقعی گرایانه راحت تر دسترسی داشته باشند”.

تولید اولین مانیتور گیمینگ جهان با تکنولوژی IGZO در ژاپن
> > >

با اینکه اپل در گذشته در پشتیبانی از بازی های کامپیوتری خوب عمل نکرده است، معرفی MetalFX یک قدم مثبت در این مسیر است. پشتیبانی کمپانی های بزرگ بازی سازی همانند EA، کپکام و Hello Games نیز میتواند موضع را به نفع مک تغییر دهد و محصولات اپل را برای گیمر ها جذاب تر کند. اما پشتیبانی از بازی های استیم میتواند قدم بسیار بزرگتری در این مسیر باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.