• 11 اردیبهشت 1403
1624978057 iss transit crop 1280x720 1 - ناسا تصویری بی نظیر از عبور ایستگاه فضایی بین المللی از جلوی خورشید منتشر کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سالهاست که در خارج جو زمین معلق است. این ایستگاه فضایی در سال های فعالیت خود محل اجرای بسیاری از آزمایشات و تست های علمی متعدد بوده است که منجر به کشف علم و دانش بسیاری وسیعی برای انسان ها شده است.

این ایستگاه فضایی در حال حاضر توسط یک فضاپیمای آمریکایی و روسی سرویس دهی می شود و تیمی بین المللی از فضانوردان بر روی عرشه آن فعالیت دارند.

به تازگی ناسا تصویری کمپوزیت شده از ایستگاه فضایی منتشر کرده است که ساخته شده از 7 فریم مختلف می باشد. در این تصویر کمپوزیت میتوان عبور ایستگاه فضایی را از جلوی خورشید مشاهده کرد.

در این تصویر میتواند سایه این ایستگاه را بر روی خورشید مشاهده کرد که با سرعت 5 مایل بر ثانیه از جلوی آن عبور میکند. این عبور در تاریخ 25 ژوئن 2021 رخداده است و تصاویر منتشر شده در مکانی نزدیک به Nellysford در ویرجینیای آمریکا گرفته شده است.

در زمان عبور ISS از جلوی خورشید، هفت فضانورد با ملیت های مختلف بر روی آن حضور داشته اند که همه عضو برنامه اعزام 65 هستند.

فضانوردان حاضر بر روی این ایستگاه شامل، مگان مک آرتور (Megan McArthur)، مارک وندهی (Mark Vande Hei) و شین کیمبور (Shane Kimbrough) از تیم ناسا، توماس پسکت (Thomas Pesquet) از آژانس فضایی اروپا، آکیهیکو هوشیده (Akihiko Hoshide) از آژانس هوافضای ژاپن و همچنین پیتور دابرو (Pyotr Dubro) و اولگ نوویتسکی (Oleg Novitskiy) از آزانس فضایی روسیه (Roscosmos) می شود.

نکته جالب اینکه در لحظه عبور ایستگاه از جلوی خورشید، فضانوردان کیمبور و پسکت در حال گام برداری فضایی و نصب پنل های خورشیدی در خارج از ایستگاه به سر می بردند.

راز اشعه های اکس ساطع شده در مشتری بعد از 40 سال کشف شد
> > >

1624978035 iss transit - ناسا تصویری بی نظیر از عبور ایستگاه فضایی بین المللی از جلوی خورشید منتشر کرد

این دو فضانورد طی روز های گذشته چندین با اقدام به خروج از ایستگاه برای نصب این آرایه های پنل های خورشیدی کرده اند. هدف نصب این پنل ها افزایش میزان  انرژی ایستگاه برای فعالیت و تحقیقات است.

در حال حاضر آینده ایستگاه فضایی در هاله ای از شک و تردید و ابهام قرار دارد چرا که روسیه مدتی است از خروج از برنامه ایستگاه فضایی بین المللی صحبت می کند و قصد دارد به کمک چین ایستگاه فضایی خود را به فضا پرتاب کند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *