• 11 اردیبهشت 1403
1610275330 2021 01 10 19 38 59 looking glass factory the worlds leading holographic display opera - تبدیل عکس های دو بعدی به هولوگراف های سه بعدی با صفحه نمایش Looking Glass Factory
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تبدیل عکس های دوبعدی به هولوگراف های سه بعدی، تکنولوژی دور از ذهنی نیست و ممکن است به زودی توسط صفحه نمایش Looking Glass Factory میسر شود.

انسان ها در طول زندگی خود هزاران عکس از خود و اتفاقات اطرافشان میگیرند. از مراسم ها، تولد ها، از کودکشان و دیگر اتفاقات روزمره.حال با استفاده از این تکنولوژی جالب دوباره زنده کردن این تصاویر به صورت هولوگرافیک سه بعدی میسر خواهد بود. مهم نیست که عکس با چه وسیله ای و چطور گرفته شده است، دوربین های عکاسی حرفه ای یا گوشی های هوشمند اندروید یا آیفون تا وقتی که فایل عکس به صورت دیجیتال موجود باشد امکان پذیر خواهد بود.

1610275449 2021 01 10 19 43 46 looking glass factory the worlds leading holographic display opera - تبدیل عکس های دو بعدی به هولوگراف های سه بعدی با صفحه نمایش Looking Glass Factory

برای تبدیل عکس ها کاربران لازم است تا به پرتال وبسایت Looking Glass Factory که به زودی طی بهار 2021 راه اندازی خواهد شد مراجعه کنند. هیچ نوع برنامه نویسی و اطلاعات فنی لازم نیست. تمام پروسه تبدیل عکس ها با یک فرایند اشاره-کلیک میسر خواهد بود. البته بی شک نیازمند خرید صفحه نمایش 250 دلاری Looking Glass نیز هستید. در حال حاضر این صفحه نمایش ها در مرحله Kickstarter قرار دارند که میتوان با مبلغ 350 دلار از این استار آپ پشتیبانی کرد.

باید اضافه کنیم که مرحله پردازش عکس ها نیز هزینه بردار است که مبلغ آن 20 دلار برای هر 100 عکس اعلام شده است. نا گفته نماند از آنجایی که عکس های جدید گرفته شده توسط مدل های جدید iPhone دارای نقشه عمق هستند نیاز به پردازش نداشته پس در نتیجه تبدیل آن به صورت مجانی انجام خواهد شد.

اسپاتیفای و پتنت تکنولوژی پیشنهاد موسیقی بر اساس حالت احساسی کاربر
> > >

به گفته شاون فرین (Shawn Frayne) مدیر Looking Glass Factory:

پردازش عکس های دو بعدی به سه بعدی در دو مرحله انجام خواهد شد. مرحله اول که مرحله تولید “نقشه عمق” است با اضافه کردن الگوریتم های “یادگیری ماشین” جهت استنباط عمق عکس های دو بعدی شروع می شود. این پروسه بر اساس مجموعه وسیعی از عکس های پیش فرض که به عنوان پایه و هسته الگوریتم مورد استفاده قرار گرفته اند انجام می شود. در ادامه چندین تصویر مختلف بر اساس عکس پایه تولید می شود که بر اساس میزان عمق دسته بندی شده اند و هر بخشی از این تصاویر بازتاب تقریبی از عمق بخش های مختلف عکس اصلی است. مرحله دوم استخراج تصویر مورد نیاز برای پخش بر روی صفحه نمایش هولوگرافیک، با استفاده از این نقشه های عمق و عکس اصلی به صورت RGB است، که این تصویر اطلاعات لازم از ژرفای مختلف تصویر سه بعدی را به همراه دارد.این عملیات توسط نرم افزار HoloPlay Studio میسر خواهد بود.

با اینکه این تکنولوژی بسیار جذاب است باید به خاطر داشته باشیم که استارت آپ های “تامین بودجه به وسیله عموم” یا Crowdfunding، همیشه با ریسک های مواجه است و ممکن است با شکست روبرو شوند. ولی تا به امروز جای امیدواری با استقبال عموم از این پروژه باقیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *