• 11 اردیبهشت 1403
کامپوزیت تصاویر در چند ثانیه توسط پروژه هوش مصنوعی Adobe
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر از اشخاصی هستید که با فتوشاپ کار میکنید، یا در کل به تصاویر ساخته شده در فتوشاپ علاقه دارید، مجموعه ای از تصاویر را دیده اید که به وضوح از ترکیب چند تصویر دیگر ساخته شده اند. این تصاویر گاهی آنقدر باور پذیر هستند که فکر می کنید یک عکس واحد هستند. هرچند چشم های آموزش دیده به راحتی تفاوت را خواهد دید، اما این موضوع از جذابیت آن کم نخواهد کرد.

به این تصاویر عموما کامپوزیت گفته می شود و ساخت آن برای یک فتوشاپ کار یا ویرایش گار ماهر نیز ممکن است ساعت ها طول بکشد، اما این روز ها در حال ورود به دورانی هستیم که ساخت این تصاویر تنها با چند کلیک ممکن شده است.

6cf6a890 5119 11ed ba35 61371c5dd9b9 - کامپوزیت تصاویر در چند ثانیه توسط پروژه هوش مصنوعی Adobe

شرکت ادوبی (Adobe) در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که امکان ایجاد تصاویر ترکیبی را تنها با چند کلیک فراهم می کند. ادوبی در آخرین رونمایی از پروژه های در دست ساخت خود از پروژه Clever Composites رونمایی کرد. این پروژه با استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون برای ترکیب سریع تصاویر با هم استفاده می‌کند. اگر می خواهید عکسی داشته باشید که نشان دهد شما در مقابل یک نقطه توریستی مانند برج ایفل یا برج کج پیزا ایستاده اید، باید عکس خود را در یک ابزار ویرایش، از یک تصویر جدا کرده و لبه های آن را ببرید. سپس، پس از چسباندن آن در مقابل پس‌زمینه‌ای که می‌خواهید، باید نور، مقیاس و رنگ تصویر را تنظیم کنید تا به صورت یکپارچه ترکیب شود. کامپوزیت های هوشمند می توانند همه این کارها را به تنهایی در چند ثانیه انجام دهد.

تکینگی تکنولوژیکی: "انفجار اطلاعات" اتفاقی قریب الوقوع
> > >

هوش مصنوعی این پروژه می‌تواند اشیایی را که می‌توانند برای کامپوزیت‌ها استفاده شوند شناسایی کرده و با کلیک روی دکمه (Auto Compose) می‌تواند به‌طور خودکار آن‌ها را برش دهد و همچنین رنگ و اندازه آن را تنظیم کند. هوش مصنوعی همچنین می تواند بر اساس نور پس زمینه به طور خودکار سایه هایی را برای شی ایجاد کند. همچنین گزینه‌هایی برای حذف قابلیت‌های (مقیاس خودکار) و (افزودن سایه) آن وجود دارد، البته اگر می‌خواهید این کارها را خودتان به صورت دستی انجام دهید.

media 1f3bccb2d5daf19f89841d98221333734d0001b6e - کامپوزیت تصاویر در چند ثانیه توسط پروژه هوش مصنوعی Adobe

یکی دیگر از ویژگی های آزمایشی قابل توجه پروژه Blink است که می تواند در زمان گرانبهای شما هنگام ویرایش ویدیوها صرفه جویی کند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی ویدیوها را با استفاده از رونوشت‌های آن‌ها قابل جستجو کند و به شما امکان می‌دهد  که کلمات، اشیاء، صداها یا حتی انواع فعالیت‌های خاصی را که در ویدیو ها وجود دارد جستجو کنید. پس از انتخاب بخشی از ویدیو که می خواهید استفاده کنید، هوش مصنوعی آن به طور خودکار به یک کلیپ جدید تبدیل می کند. Blink در حال حاضر در نسخه بتا است، و اگر می‌خواهید آن را آزمایش کنید، می‌توانید درخواست دسترسی به آن را از طریق وب‌سایت Adobe ثبت کنید.

در نهایت نیز پروژه All of Me معرفی شده است. این پروژه  تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید بخش‌هایی از عکس که در واقع وجود ندارند ویراش می کند. این قابلیت امکان ایجاد تصاویر بزرگتر از تصاویر کوچکتر یا تولید همان عکس از زاویه دیگر را فراهم می کند. این پروژه ما را یاد یکی از پروژه های جدید انویدیا می اندازد که طی آن با تصاویر دو بعدی اقدام به ساخت تصاویر سه بعدی می کند. ادوبی همچنین مجموعه ای از ویژگی های دیگر را در دست توسعه برای ویدیوها و محتوای همه جانبه معرفی کرده است. از جمله پروژه  Artistic Scenes که از هوش مصنوعی برای تبدیل آثار هنری دو بعدی به صحنه های سه بعدی استفاده می کند.

هوش مصنوعی دارای احساس: مناظره ای که دوباره جان گرفته است
> > >

برای آشنایی بیشتر با این پروژه ها پیشنهاد میکنیم به پست رسمی بلاگ ادوبی مراجعه فرمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *