درآمد دوره سه ماهه کمپانی متا برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری کاهش یافته است و به دنبال این است که این اعداد را دوباره بالا ببرد و لبخند بر چهره سرمایه گذاران خود نگه دارد.یکی از استراتژی هایی که متا برای رفع این چالش در نظر دارد، تلاش برای درآمدزایی بیشتر از اینستاگرام است. به این ترتیب، به زودی شاهد تبلیغات اینترنتی در قسمتهای بیشتری از برنامه، یعنی فید های بخش Explore و همچنین فید پستهای پروفایل کاربر خواهیم بود.
به زودی برندها می توانند تبلیغات خود را در فید Explore اینستاگرام قرار دهند، اما تبلیغات در فید پروفایل کاربر هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد. خوشبختانه متا به برخی تولید کنندگان محتوا این امکان را می دهد که از تبلیغاتی که در فیدهای پروفایل کاربر آنها نمایش داده می شود، درآمد جزئی کسب کنند و همه سود این اقدامات تمام و کمال به نفع اینستاگرام نخواهد بود.
متا همچنین تعداد زیادی به روز رسانی دیگر را برای محصولات تبلیغاتی خود اعلام کرده است. برخی از این موارد بر اینستاگرام تأثیر خواهند گذاشت. به عنوان مثال، این شرکت تبلیغات واقعیت افزوده یا Augmented Reality را هم در فید و هم در بخش استوری ها امتحان خواهد کرد. متا درباره این قابلیت می گوید که برندها ممکن است بتوانند به افراد اجازه دهند مبلمان مجازی را در خانهشان آزمایش کنند یا نگاهی دقیقتر به خودروی مورد نظر خود داشته باشند.
علاوه بر این، متا در حال آزمایش فرمت های جدید برای تبلیغات در فیس بوک و بخش Reels اینستاگرام است. این فرمت شامل نوعی تبلیغات همانند یوتیوب می شود که یک اگهی بین چهار تا 10 ثانیه را پس از پخش Reel ها نشان می دهد و خوشبختانه قابل رد کردن (Skippable) است. پس از پایان آگهی، real دوباره پخش می شود.
اینکه هرشخص واقعاً چه تعداد آگهی خواهد دید، ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. ممکن است برخی تعداد بیشتری از آنها را ببینید و یا کمتر، اما بدون شک آگهی ها را در جاهایی که قبلاً حضور نداشتند خواهید دید که ممکن است برای بسیاری آزار دهنده باشد.
یکی از سخنگویان اینستاگرام به وبسایت Engadget گفت: «تعداد تبلیغات در سراسر پلتفرم بسته به نحوه استفاده مردم از اینستاگرام متفاوت است. “ما احساسات مردم را به دقت رصد می کنیم، هم برای تبلیغات و هم برای تجارت کلی.”