• 7 اردیبهشت 1403
1607577504 dark web - فروش 85.000 دیتابیس بر روی Dark Web توسط هکر های باج گیر
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هکر ها همیشه میتوانند عامل خطر برای کاربران آنلاین باشند اما وقتی اطلاعات مهم و کلیدی شما در دست آنان است، این خطر میتواند تا حد شدیدی افزایش یابد.

به گزارش هاسترتک ، به گفته وبسایت ZDNet از اوایل سال 2020 یک پرتال در Dark Web دست به باج گیری با تهدید فروش دیتابیس های هک شده زده است. در این نقشه باج گیری که بیش از 85.000 دیتابیس SQL سرقت رفته است، هکر ها بعد از هک کردن دیتابیس، بک آپ گرفتن از آن و حذف نسخه اصلی، یک یادداشت برای صاحب دیتابیس از طریق ایمیل ارسال میکنند و آنها را تهدید کرده که اگر صاحب دیتابیس مبلغ درخواستی را با بیت کوین طی 9 روز نپردازند، این اطلاعات را بر روی Dark web به مزایده میگذارند.
قربانیان پس از دسترسی به وبسایت گفته شده باید کد منحصر به فرد را که از طریق ایمیل برایشان ارسال شده وارد کنند تا بتوانند دبتایس خود را در مزایده مشاهده کنند.

در زیر میتوانید تصویری از ایمیل ارسال شده از طرف هکر هارا مشاهده کنید:

1607577789 2020 12 10 14 12 32 hackers are selling more than 85000 sql databases on a dark web portal   zdnet - فروش 85.000 دیتابیس بر روی Dark Web توسط هکر های باج گیر

قیمت این دیتابیس ها به علت پرداخت با بیت کوین میتواند متفاوت باشد، ولی بر اساس برآورد های انجام شده از حدود 500 دلار به بالا است. به نظر میرسد این هکر ها و وبسایت های فروش از محتویات دیتابیس ها اطلاعی ندارند و میتواند هرچیزی از اطلاعات مالی و یا شخصی باشد. بیشتر این حمله ها بر روی دیتابیس های MySQL بوده است، اما تعدادی از شکایت های انجام شده حاکی از آن است که دیتابیس های تحت PostgreSQL و MSSQL نیز مورد حمله قرار گرفته اند.

تخفیفات زمستانی استیم آغاز شد
> > >

با اینکه تعداد این شکایات در سال 2020 رو به افزایش شدید است،هنوز اقدامی رسمی از طرف هیچ ارگانی صورت نگرفته است و وبسایتی که برای گزارش استفاده غیرقانونی از بیت کوین تحت عنوان Bitcoinabuse.com در دسترس قرار گرفته است، روز به روز از این شکایات پرتر میشود. این هکر ها تعدادی از سازمان ها،شرکت ها و ارگان های بزرگ را نیز تحت حمله قرار داده اند.

نکته بسیار مهم: هاسترتک هرگونه استفاده و دسترسی به Dark Web را محکوم کرده و تحت هیچ شرایطی استفاده از آن، حتی از روی کنجکاوی را تایید نمی کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *