• 11 اردیبهشت 1403
1620619237 huawei harmonyos 1280x720 1 - احتمال عرضه سیستم عامل هارمونی کمپانی هوآوی بر روی دیگر برند های گوشی چینی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمپانی هوآوی (Huawei) در پاسخ به تحریم های آمریکا و صادرات در صدد است تا وابستگی خود را به گوگل و سیستم عاملش از بین ببرد. سیستم عامل هارمونی (Harmony) که پاسخ هوآوی در مقابل این محدودیت هاست، حال ممکن است برای دیگر برند های گوشی های چینی نیز عرضه شود.

بی شک طراحی یک سیستم عامل موفق در بازاری که آپل و گوگل پرچم داران بی رقیب آن هستند کار بسیار دشواری خواهد بود. اما اگر یک کمپانی جاه طلبی کافی برای این رقابت داشته باشد، ان کمپانی هوآوی است. البته مشکلاتی در سر راه سیستم عامل هارمونی قرار دارد. اول اینکه بازخورد های ثبت شده از نسخه بتای هارمونی 2.0 حاکی از آن بود که این سیستم عامل شباهت های بسیار زیادی به اندروید دارد و برخی دیدگاه ها به این موضوع اشاره داشت که سیستم عامل هارمونی همان اندروید با یک پوسته نازک سفارشی سازی شده است. با اینکه هوآوی از این سیستم عامل دفاع می کند و میگوید که نسخه عرضه شده چشم انداز نهایی این سیستم عامل نیست، باید در نظر داشت که این شباهت تا حدی به نفع کاربران است، زیرا مهاجرت از سیستم عامل اندروید را برای کاربران آسان تر می کند.

حال با شایعاتی که درباره عرضه این سیستم عامل برای دیگر گوشی های چینی مثل شیائومی، OPPO و Vivo شنیده شده است، سوالی برایمان پیش آمد. همانطور که ممکن است اطلاع داشته باشید، سیستم عامل هارمونی مخصوص چیپ های HiSilicon Kirin شرکت هوآوی طراحی شده است، همانطور که سیستم عامل اندروید طراحی شده تا با پردازنده های کوالکوم و مدیاتک همخوانی داشته باشد. ولی اخیرا گزارشاتی ثبت شده است که بر اساس آن هوآوی قصد دارد سیستم عامل هارمونی را دستخوش تغییراتی کند و آن را برای همخوانی و پیاده سازی با پردازنده های کوالکوم و مدیاتک توسعه دهد. این در حالی است که به نظر میرسد دیگر کمپانی های گوشی چینی از این ایده استقبال کرده اند، زیرا آنها نیز از محدودیت های گوگل رنج می برند. بسیاری از گوشی های هوشمند شرکت های شیائومی، OPPO و Vivo با سیستم عامل اندروید کار میکنند، اما به سرویس های گوگل دسترسی ندارند.

نوکیا X20 بدون شارژر عرضه خواهد شد
> > >

همه اینها به میزان موفقیت هارمونی و طراحی نهایی آن بر میگردد. اگر هوآوی فقط به یک پوسته جدید برای اندروید بسنده کند، این تغییر برنامه برای کمپانی های اشاره شده با عقل جور در نمی آید. اما اگر هارمونی یک سیستم عامل منحصر بفرد از پایه و ریشه باشد، گوگل به زودی بازاری عظیم را از دست خواهد داد. هرچند همین امروز نیز با در دسترس نبودن فروشگاه گوگل پلی از مشتریان گوگل کاسته شده است. چین بدون شک بازار عظیمی دارد و از دست دادن آن میتواند ضربه بزرگی برای هر کمپانی باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *