• 11 اردیبهشت 1403
1614684015 67940b6dly1gmm2vlgq8nj20u01hc7wh 1280x720 1 - گوشی ASUS ROG 5 با 18 گیگابایت حافظه رم؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چقدر حافظه رم نیاز دارید؟ در دهه 80 میلادی جمله “640 کیلوبایت نیاز است” برای کامپیوترهای شخصی تبدیل به یک لطیفه شده بود. وقتی صحبت از گوشی های هوشمند می شود، مدت زیادی است که میزان رم استاندارد بر روی 12 گیگابایت ثابت مانده است.

به ندرت پیش میاید که گوشی هایی بالاتر از آن دیده شود، به استثتای برخی گوشی های رده بالا، مثل گلگسی اس 21 اولترا که 16 گیگابایت حافظه رم دارد. حال کمپانی ایسوس که مدتی از با تولید سری گوشی های پرمیوم ROG توجه گیمر ها و غیر گیمر ها را به خود جلب کرده، آماده است تا پا را فراتر گذاشته و رکورد بیشترین میزان رم را ازآن خود کند. اگر چه طی سال جاری ایسوس تنها کمپانی نخواهد بود، ولی داشتن لقب “اولین” برای ایسوس موفقیت بزرگی است.

برای یادآوری و جبنه آموزشی، توضیح کوتاهی در مورد حافظه دسترسی تصادفی یا رم بدیم. برخلاف باور عمومی که ممکن است همچنان در سال 2021 بین افرادی که اطلاع زیادی از دنیای کامپیوتر ندارد جاری باشد، حافظه رم گوشی برای ذخیره اطلاعات کاربر نیست. در عوض این حافظه برای فعال نگه داشتن نرم افزار ها و کارکرد های گوشی (یا کامپیوتر شخصی) استفاده می شود. به زبان ساده شما هرچقدر بیشتر حافظه رم داشته باشید، میتوانید به طور همزمان برنامه های بیشتری را اجرا کنید و گوشی شما دیرتر برای جا بازکردن در حافظه رم برنامه های قبلی را متوقف میکند. دلیل اینکه برخی از گوشی ها در حین اجرای چند وظیفه یا مولتی تسکینگ با مشکل روبرو می شود و مجبور به راه اندازی مجدد برخی برنامه ها به هنگام استفاده از برنامه های جدید می شوند همین است.

کوالکوم ریز تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 و اسنپدراگون 7 نسل 1 را معرفی کرد
> > >

با اینکه این مسئله در مورد نرم افزار ها نیز صدق می کنید، ولی مشکل اصلی بازی های گوشی های هوشمند است. این بازی ها اصولا میزان زیادی کد و داده دارند که برای اجرای سریع و راحت نیاز است که آنرا بر روی حافظه رم نگه دارند. جای تعجبی نداشت وقتی اولین گوشی های هوشمندی که به داشتن 16 گیگابایت رم قبطه میخورند، مدل های Lenovo Legion Duel و  ASUS ROG Phone 3 بودند زیرا این گوشی ها برای گیمرها و گیمینگ تهیه شده اند.

به گزارش مجله تکنولوژی هاسترتک، بر اساس بنچمارک منتشر شده توسط GeekBench کمپانی ایسوس آماده است که قدم را فراتر بگذارد. در بنچمارکی که از گوشی ASUS ROG Phone 5 منتشر شده است، میزان حافظه رم گوشی 16.97GB ثبت شده است.با توجه به سیستم این اعداد میتوان نتیجه گرفت که این سری گوشی 18 گیگابایت حافظه رم دارد. این رقم حتی با درنظر گرفتن پرانتظار ترین بازی های گوشی های همراه زیاد از حد و بیش از نیاز به نظر میرسد. ولی با توجه به اینکه ایسوس چندین پیکر بندی خاص برای سری گوشی های Republic Of Gamers در نظر میگیرد میتوان گفت این مدل در واقع رده بالاترین گوشی این سری محسوب می شود.

اطلاعات بیشتری در این بنچمارک ها منتشر نشده است، اما میتوان حدس های مطمئنی درباره این گوشی زد. به طور مثال این گوشی نهایت استفاده را از پردازنده پرقدرت اسنپدراگون 888 خواهد برد. از طرفی به نظر میرسد این گوشی بر روی قابل پشتی صفحه نمایش کوچکی فقط برای جنبه تبلیغاتی و برندیگ گوشی دارد. اگر شما نیز برای اطلاعات بیشتر در مورد این گوشی هیجان زده هستید نیاز نیست مدت زیادی صبر کنید چرا که گوشی ASUS ROG Phone 5 به طور رسمی روز 10 مارس سال جاری معرفی خواهد شد.

گوشی ZTE Blade 11 Prime، اقتصادی و منحصر به فرد
> > >

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *