
کمپانی شیائومی همیشه نقش پررنگی در بازار داشته است، اما به تازگی در حال به رخ کشیدن قدرت خود می باشد.شاید اصلی ترین دلیل آن نوسانات شدید اقتصاد جهانی می باشد. کمپانی شیائومی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند خوش قیمت و و ارزان و با امکانات مناسب است و به همین دلیل است، مدل های آن برای مشتریان جذاب تر شده است، به خصوص در بازار های امریکای لاتین افریقا و اروپا که بیشترین رشد میزان فروش در ربع دوم سال را داشته است. به گزارش سایت Canalys میزان ارسال گوشی های شیائومی در ربع دوم 2021 حدود 83% افزایش داشته است و در مجموع برند شیائومی شامل 17% سهم بازار می شود.

نکته جالب اینکه این آمار بدون در نظر گرفتن بازار آمریکا می باشد. تجزیه و تحلیل گران بازار این رشد شیائومی را به توان کمپانی در یکپارچگی کانال های همکاری و مدیریت بهتر بازار های موجود ربط داده اند. به نظر می رسد این کمپانی روند های تهاجمی تری نیز در فروش گوشی های رده بالای خود در پیش گرفته است و توجه خود را به رقابت با سامسونگ معطوف کرده است.
البته این موفقیت شیائومی ممکن است کوتاه مدت باشد، چرا که اصولا فروش اپل مدت کوتاهی پیش از معرفی محصولات جدید افت کوچکی می کند. با 14% سهم بازار اپل کار سختی در پیشی گرفتن از شیائومی نخواهد داشت. شیائومی همچنین می بایست در مسیر خود با برند های OPPO و Vivo نیز رقابت کند که منابع زیادی در پشت محصولات خود دارند. همچنین این دو برند از کانال های سنتی و مدل های کسب و کاری بهره می برند که شیائومی در روزهای اول کاری خود از آن اجتناب می کرد.