• 9 فروردین 1403
1623515323 vw emblem 1280x720 1 - درز اطلاعات شخصی 3.3 میلیون مشتری فولکس واگن
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فولکس واگن در چند سال گذشته چندین بار مشکلاتی پیدا کرده است، مهمترین آنها رسوایی در پرونده تقلب در گزارش تولید گازهای گلخانه ای توسط خودروهای این شرکت بود. فولکس واگن اکنون مشکل دیگری را در مورد درز اطلاعات خصوصی در یک مرکز فروش اعلام کرده است که بیش از 3.3 میلیون مشتری فعلی و مشتری بالقوه را در آمریکای شمالی تحت تأثیر قرار داده است. تقریباً تمام اطلاعات فاش شده مربوط به مشتریان فعلی یا احتمالی آئودی است که متعلق به VW است.
گروه فولکس واگن آمریکا این درز اطلاعات را روز جمعه اعلام کرد. این خودروساز گفت که اطلاعات مشتریان از طریق فروشنده ای که مارک های آئودی فولکس واگن و برخی از فروشندگان ایالات متحده و کانادا برای فروش و بازاریابی دیجیتال استفاده می کرده به بیرون درز کرده است، و این اطلاعات درحد مشخصات شخصی محدودی در مورد مشتریان و خریداران علاقه مند بوده است.
اطلاعات فاش شده در این نقض برای فروش و بازاریابی بین سال های 2014 و 2019 جمع آوری شده بود. VW می گوید این داده ها در یک پرونده الکترونیکی باقی مانده بود که فروشنده آن را بدون در نظر گرفتن مسایل امنیتی، رها کرده بود. فولکس واگن می گوید که بیشتر مشتریانی که اطلاعات آنها درز کرده است، فقط شماره تلفن و آدرس ایمیل آنها در مشخصات ثبتی وجود داشته است. با این حال، در برخی موارد، داده های فاش شده شامل اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه خریداری شده، اجاره ای یا استعلام از آن نیز بوده است.
از بین 3.3 میلیون مشتری برای حل اطلاعات لو رفته، در حدود 90 هزار مشتری آئودی و خریداران احتمالی اطلاعات شخصی حساس مربوط به صلاحیت خرید یا لیزینگ را فاش شده است. آئودی به آن 90 هزار کاربر وعده خدمات حفاظت از اعتبار رایگان را داده است.
این خودروساز همچنین خاطر نشان کرد که داده های حساس در بیش از 95 درصد موارد شامل شماره گواهینامه رانندگی است. تعداد کمی از کاربران نیز دارای داده های بسیار خصوصی، از جمله تاریخ تولد، شماره تأمین اجتماعی و شماره حساب بوده اند که به بیرون درز کرده. این خودروساز می گوید اطلاعات حساس  هیچ کس در کانادا منتشر نشده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *