• 9 فروردین 1403
توییتر شاپس به صورت رایگان در دسترس است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه اجتماعی توییتر به زودی قابلیت توییتر شاپس را عرضه خواهد کرد. این قابلیت تجارت الکترونیکی در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و با استفاده از آن فروشندگان میتوانند محصولات خود را در صفحه شخصی خود بر روی این شبکه اجتماعی پر طرفدار به نمایش بگذارند.

به گزارش یک پست وبلاگ منتشر شده توسط توییتر در روز چهارشنبه، فروشگاه های توییتر در پلتفرم موبایل این شبکه اجتماعی به صورت رایگان قابل استفاده است البته مشخص نیست که آیا استفاده از آن به طور همیشگی رایگان خواهد ماند یا خیر.

این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا 50 محصول را در پروفایل شخصی خود به نمایش بگذارند و به کاربران اجازه می دهد تا در مورد محصولات گفتگو کرده و آن ها را از صفحه اصلی پروفایل برند های مورد علاقه خود مشاهده کنند.

توییتر شاپس در حال حاضر در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و فقط تعداد خاصی از کاربران ساکن آمریکا بر روی سیستم عامل iOS به زبان انگلیسی به آن دسترسی دارند و مشخص نیست که این قابلیت کی به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

 

چگونه از توییتر شاپس استفاده کنیم؟

how to buy with twitter shops 1646860789 - توییتر شاپس به صورت رایگان در دسترس است

اگر اپلیکیشن توییتر شما به آخرین نسخه بروز رسانی شده است میتوانید این قابلیت را از امروز مشاهده کنید. وقتی کاربر وارد صفحه پروفایل فروشنده ای می شود که قابلیت توییتر شاپس را فعال کرده است، یک گذینه در بالای تایم لاین کاربر به عنوان View shops دیده خواهد شد.

اینستاگرام قابلیت بازپست محتویات را آزمایش می کند
> > >

با انتخاب این گذینه صفحه فروشگاه مورد نظر باز خواهد و میتوانید محصولات اضافه شده را مشاهده فرمایید. پس از انتخاب محصول مورد نظر، به وبسایت رسمی فروشنده منتقل خواهید شد تا مراحل پایانی خرید را طی کنید. هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت خرید مستقیم از توییتر شاپ بدون انتقال به وبساتی دیگر میسر خواهد شد یا خیر.

قابلیت توییتر شاپس شباهت زیادی به فروشگاه تیک تاک دارد که طی ماه آگوست سال 2021 به همکاری اسپاتفای بر روی پلتفرم پرکاربر اشتراک گذاری ویدئو عرضه شد. این قابلیت به کاربران تیک تاک که از پروفایل کسب و کار استفاده می کنند، یک نمونه از کاتالوگ فروشگاه خود را به صورت یک فروشگاه کوچک به صفحه پروفایل خود اضافه کنند.

 

اقدامات دیگر توییتر در زمینه تجارت الکترونیک

twitters foray into e commerce 1646860789 - توییتر شاپس به صورت رایگان در دسترس است

این شبکه اجتماعی در گذشته نیز اقداماتی در حیطه تجارت الکترونیکی داشته است. طی ماه جولای سال گذشته، این پلفترم اقدام به عرضه آزمایشی نوعی ماژول فروشگاهی کرد که به کاربران اجازه میداد تا محصولات مشهور را در بالای پروفایل فروشندگان مشاهده کنند. مشکل این ماژول محدودیت آن بود و فروشندگان فقط اجازه داشتند 5 محصول را به نمایش بگذارند.

چهار ماه پس از آن توییتر به کمک والمارت (Wallmart) قابلیت لایو شاپینگ را نیز مورد آزمایش قرار داد که به کاربران این امکان را میداد تا فروشندگان را در حال تهیه محصولات مورد نظر خود به صورت زنده تماشا کنند.

به گزارش TechCrunch یکی از استریم های صورت گرفته توسط ستاره پاپ آمریکایی Jason Derulo، حدود دو میلیون بازدید برای والمارت به همراه داشته است و این قابلیت بعد ها برای دیگر همکاران توییتر مثل سامسونگ و Gopuff عرضه شده است.

Reddit نیز بخش ویدئو کوتاه خود را راه اندازی کرد
> > >

فروشندگان و دیگر تولید کنندگان محتوا مدت هاست که در حال فروش محصولات خود تیک تاک، اینستاگرام و فیس بوک هستند و توییتر شاپس به این شبکه اجتماعی نیز امکان می دهد تا به جمع دیگر شبکه ها بپیوندد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *