
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می رسد عزم تسلا برای شروع مجدد تولید EV در کارخانه Fremont در ماه مه گذشته عواقبی داشته است. طبق گزارش واشنگتن پست، PlainSite اطلاعات بهداشتی شهرستان آلامدا را بدست آورده است که نشان می دهد کارخانه تسلا بین بازگشایی رسمی در ماه مه سال 2020 و پایان سال آن حدود 450 مورد COVID-19 داشته است. در ماه مه 10 مورد یا کمتر وجود داشت، اما با رسیدن موج زمستان در دسامبر به 125 مورد رسید.
مشخص نیست که چگونه بسیاری از موارد منجر به بستری شدن در بیمارستان یا گسترش آن در جامعه شده است، اگرچه مقامات این شهر در ماه ژوئن اعلام کردند که موارد شناخته شده ای از انتقال آلودگی از کارخانه به عموم مردم وجود ندارد. اطلاعات مربوط به سال 2021 به هنگام نوشتن این مطلب به اشتراک گذاشته نشده است، اگرچه ممکن است روند کلی جهش در ژانویه و به دنبال آن کاهش تدریجی را تکرار کند.
این موارد “فقط” 4.5 درصد از تقریباً 10 هزار نفری را که در محل Fremont کار می کنند، نشان می دهد. با این حال، آنها پیشنهاد می کنند که کارگران در ماه مه بیمار شدند، زمانی که ایلان ماسک با مقاومت در برابر اقدامات قرنطینه شهر به طور رسمی کارخانه را بازگشایی کرد. آنها همچنین روشن کرده اند که تسلا، مانند آمازون و دیگر غول های فناوری، به طور معمول با پرونده های COVID-19 در میان کارگرانی که چاره ای جز کار در محل ندارند، دست و پنجه نرم می کند.
شکایات مداومی وجود داشته که شرکت ها کارگرانی را که نمی توانند یا نمی خواهند با احتمال عفونت ویروس کرونا کار کنند، در خود جای نمی دهند. در حالی که تسلا به کارگران کارخانه گفته بود در صورت عدم احساس امنیت در بازگشت می توانند در خانه بمانند، در اوایل تابستان گزارش هایی منتشر شد مبنی بر این که تسلا در حال اخراج کارکنانی است که حاضر به حضور در محل کار نبودند.
با کاهش موج و واکسیناسیون بیشتر کارگران کارخانه، اوضاع بهبود یافته است. البته هنوز هم، این نشان می دهد که فشار تسلا برای زدن رکورد تولید خود در سال 2020 هزینه های جانی خود را دارد و احتمالاً در سال 2021 تلفات بیشتری نیز وجود خواهد داشت.