جستجوی پیشرفته
آنکوتک » تکنولوژی » خودرو » بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 3.84 میلیون دلاری

بوگاتی شیرون در حال حاضر هم سریعترین بود، اما این شرکت پیشروی خودروسازی در مقابل ایجاد نیروی بیشتر از موتور هیولای 8.0 لیتری W16 خود و ساخت Chiron Super Sport مقاومت نکرد. این خودروی سوپر اسپرت در سال 2022 که به جاده ها می رود، این قوی ترین نسخه هایپرکار است و هم اکنون 1600 اسب بخار قدرت برای حرکت و شتاب دارد.

به گزارش آنکوتک، بوگاتی شیرون سوپر اسپرت خودرویی است که بوگاتی از آن به عنوان نسخه "کاملاً اصلاح شده" موتور شانزده سیلندر خود یاد کرده است. با افزایش 100 اسب بخاری قدرت (دقیقا 99 اسب بخار) نیروی تولید شده توسط آن به 1600 اسب بخار افزایش می یابد و در توربوشارژرها، جعبه دنده، کلاچ و موارد دیگر تغییراتی ایجاد شده است.


موتور W16 جدید اکنون می تواند تا 7100 دور در دقیقه بچرخد و حداکثر گشتاور آن تا 7000 دور در دقیقه به جای 6000 دور در دقیقه در Chiron قبلی ادامه دارد. شتاب آن از 0-124 مایل در ساعت در 5.8 ثانیه و 0-186 مایل در ساعت در 12.1 ثانیه می رسد. حداکثر سرعت با قدرت الکترونیکی 273 مایل در ساعت است.


اگرچه این قدرت پایین تر از Chiron Super Sport + قدیمی است که می تواند به آن ضربه وارد کند، ولی دلایل بسیار خوبی برای آن وجود دارد. بوگاتی می خواست بزرگترین مسافرت را ایجاد کند و هنگامی که به سرعت 300 مایل در ساعت نزدیک می شوید، کنترل ماشین بسیار دشوار است. فرانک هیل ، معاون طراحی در بوگاتی ، می گوید: "هدف ما این بود که خودرو را در حداکثر سرعت خود تنظیم قابل کنترل کنیم و در عین حال به آن شکل ساده تری بدهیم."



نتیجه یک "بخش پشتی بلند" است که تقریباً 10 اینچ بیشتر از حالت عادی است و دارای یک دیفیوزر عقب جدید و بزرگتر است. در نتیجه، مقاومت در برابر باد و جریان کمتری وجود دارد و Chiron Super Sport با سرعت بیشتری به زمین می چسبد. سیستم اگزوز به کنار رانده شده است و پخش کننده بزرگتر به معنای آن است که بال جمع شونده می تواند بیشتر در زمان ذخیره شده بماند، و بدون از بین بردن نیروی رو به پایین، کشش را کاهش می دهد.




در جلو، پره های جانبی هوا برای کمک به کمترین میزان کشیدن از قوس چرخ های جلو و یک فاشیای تهاجمی با چراغ های جلوی شیب دار وجود دارد. هر گلگیر دارای 9 سوراخ هوای خروجی است که به کاهش فشار چرخ جلو کمک می کند. در داخل این حفره ها چرخ های آلومینیومی 5-Y-اسپوک منحصر به فرد وجود دارد. روکش برش الماس نیز موجود است. انتخاب دیگر هم می تواند چرخ های منیزیم Chiron Pur Sport باشد.


در داخل، بازی شگفت آور کابین بوگاتی همچنان ادامه دارد، با مقدار زیادی چرم و آلومینیوم صیقلی. فیبر کربن نیز در آن وجود دارد تا ماهیت پیشرفته Chiron Super Sport را برجسته کند. چهار حالت درایو - EB ، هندلینگ، اتوبان و حداکثر سرعت ارائه شده است که هرکدام مواردی مانند فنرهای جدید، سخت تر، شاسی کنترل الکترونیکی، سیستم های فرمان و میراگرها را تنظیم می کنند.


این اولین باری نیست که می بینیم نشان Super Sport روی بوگاتی یا به طور خاص در Chiron اعمال می شود. این عنوان برای اولین بار در سال 1931 در Type 55 Super Sport استفاده شد، قبل از اینکه در طول دهه های گذشته دوباره در یک سری وسایل نقلیه ظاهر شود. خودروی Veyron 16.4 Super Sport آن را در سال 2010 عرضه شد، سپس Chiron Super Sport + را 9 سال بعد برای یک خودروی مخصوص پیست 300+ مایل در ساعت ارائه کرد.


اگرچه ممکن است فکر کرده باشید که همه گیری و تأثیر اقتصادی آن به معنای این است که خریداران اتومبیل های بسیار لوکس هرگونه خرید بلیط بزرگ را به تعویق می اندازند، اما اشتباه می کنید. خودروسازانی مانند بنتلی و رولز-رویس فروش بسیار چشمگیری را گزارش کرده اند، زیرا افراد فوق ثروتمند واکسیناسیون خود را با وسایل نقلیه شش یا هفت رقمی جشن می گیرند.

این احتمالاً بدان معناست که بوگاتی در یافتن خریداران با 3.2 میلیون یورو (3.84 میلیون دلار و یا 88 میلیارد تومان درزمان نگارش این مطلب در ایران) برای خرید Chiron Super Sport جدید مشکلی نخواهد داشت. سیستم  سفارشات اکنون فعال است، اما انتظار نمی رود تحویل تا اوایل سال 2022 آغاز شود.


کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
برای این مطلب هنوز نظری درج نشده است