• 3 اردیبهشت 1403
بازگشت سایلنت هیل 2
زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای اولین بار پس از سال ها،کمپانی بازی سازی کونامی، هالووین را به طرفداران سری بازی های سایلنت هیل (Silent Hill) تبریک گفت. رویداد کونامی که روز 19 اکتبر به صورت آنلاین برگزار شد، اطلاعیه ها و اخبار بسیار هیجان انگیزی را به ارمغان آورد. پس از سال‌ها سکوت غالباً خسته‌کننده، این کمپانی اعلام کرد که اکنون یک بازی جدید و رسمی با نام تجاری سایلنت هیل برای کنسول ها در دست ساخت است.

هیچ کس بهتر از طرفداران این دنیای عجیب نمی داند که اخبار خوب با نتایج خوب برابری نمی کند و حتی شروع های بسیار امیدوارکننده می تواند به فاجعه های افسانه ای تبدیل شود. اما در حال حاضر آینده برای طرفداران این سری بازی بسیار روشن به نظر میرسد. طی رویداد شب گذشته، موتوی اوکاموتو (Motoi Okamoto) یکی از تهیه کنندگان فعال در کونامی، از چندین پروژه های آینده دنیای سایلنت هیل، رونمایی کرد. به نظر می‌رسد کونامی در آینده نزدیک چندین محتوای جدید را به دنیای این بازی ترسناک اضافه خواهد کرد.

بازسازی سایلنت هیل 2

ss 82b5afdef2d85b54e335fae6a520491965b2e567 scaled - بازسازی سایلنت هیل 2 پس از دو دهه

برای طرفداران سرسخت سری بازی های ترسناک و روان‌شناختی کونامی، بزرگ‌ترین خبر، اعلام بازسازی نسخه دوم بازی سایلنت هیل است. این رونمایی با یک تریلر بسیار هیجان انگیز و نوستالژیک همراه بود. سایلنت هیل 2 که به طور گسترده به عنوان بهترین بازی سایلنت هیل و یکی از بهترین بازی‌های ترسناک در تمام دوران شناخته می‌شود، جایگاه ویژه‌ای در قلب‌های سیاه و چروکیده طرفداران بازی های ترسناک دارد.

این خبر خوب به ویژه پس از ناامیدی های متعددی که طرفداران سایلنت هیل 2 از زمان عرضه بازی روی پلی استیشن 2 متحمل شده اند، بسیار خوشایند است. ابتدا اقتباس سینمایی این بازی با عملکرد ضعیف طرفداران را ناامید کرد. سپس عرضه نسخه ریمستر و پر از باگ بازی در سال 2012، نتوانست توجه طرفداران بازی را به خود جذب کند. با این حال، آنچه کونامی وعده اش را داده، فقط یک نسخه ریمستر شده از بازی سایلنت هیل 2  نیست. بازسازی کامل بازی اصلی تحت نظارت هنرمند اصلی ماساهیرو ایتو (Masahiro Ito) و آهنگساز معروف آکیرا یاماوکا (Akira Yamaoka) اجرا خواهد شد. توسعه بازی نیز توسط استودیوی لهستانی بلوپر (Blooper) انجام خواهد شد.

سونی طی 4 هفته، 3.4 میلیون عدد پلی استیشن 5 را بفروش رسانده
> > >

تیم بلوپر با کارنامه ای درخشان در بازی سازی

ss c0e2e0bf843a964df1bc6e561ebcd9bb3eeb4bad scaled - بازسازی سایلنت هیل 2 پس از دو دهه

خوشبختانه تیم بلوپر عناوین ترسناک شناخته شده ای را در سال های اخیر روانه بازار کرده است. عناوین اصلی این تیم عبارتند از Layers of Fear، Observer و The Medium.در سال 2019 نیز شاهد عرضه بازی اقتباس گرفته از فیلم “Blair Witch” توسط این تیم بودیم، که توانایی خود را در مدیریت IP ترسناک محبوب نشان داد.

پیوتر بابینو (Peter Babieno)، مدیر عامل بلوپر، به تاثیر سری بازی سایلنت هیل  به ویژه بر روی این شرکت اشاره کرد و گفت: “برای بسیاری از اعضای تیم بلوپر، سایلنت هیل عنوانی است که آنها را عاشق بازی های ترسناک کرده است.” در حال حاضر این بازی به طور انحصاری برای پلی استیشن 5 معرفی شده است و از عرضه آن برای دیگر پلتفرم ها صحبتی نشده است.

بازگشت فیلم سایلنت هیل

ss a1ddeaf8225eae6815fe4285c9e0a73f403126ff scaled - بازسازی سایلنت هیل 2 پس از دو دهه

خبر هیجان انگیز دیگر برای طرفداران این سری بازی، خبر ساخت یک فیلم سینمایی سایلنت هیل جدید بود. با اینکه نسخه اول این فیلم عملکرد ضعیفی در باکس آفیس داشت، اما به نظر میرسد که مجموعه بزرگی از طرفداران خود را دارد.

کارگردانی این فیلم که به عنوان (بازگشت به سایلنت هیل) شناخته میشود، توسط کارگردان اصلی فیلم کریستوفر گنز (Christophe Gans) انجام خواهد شد و تهیه کننده آن نیز مانند فیلم اول، ویکتور هادیدا (Victor Hadida) خواهد بود. بر اساس اطلاعیه کونامی طی رویداد آنلاین، این فیلم ادامه مستقیم فیلم اول خواهد بود و تمرکز آن بر روی داستان اصلی سایلنت هیل 2 خواهد بود. تیم سازنده کار بر روی تنظیمات، شخصیت ها و هیولاها را آغاز کرده اند، اما در حال حاضر بازگشت به سایلنت هیل در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و مشخص نیست که بازیگران و دست اندرکاران آن چه کسانی هستند. اطلاعی از تاریخ عرضه فیلم نیز در دسترس نیست.

جیلبریک پلی استیشن 5 با محدودیت های زیادی همراه است
> > >

مرزهای جدید برای فرنچایز سایلنت هیل

ss 8aedc19f52bf96c20bf232511605111bd6548b6f scaled - بازسازی سایلنت هیل 2 پس از دو دهه

شاید نکته مهمی که بسیاری در این رویداد متوجه آن شدند، این است که کونامی تمرکز زیادی بر روی رونمایی عناوین در دست ساخت خود نداشت، و بیشتر قصد داشت تعهد خود به احیا، توسعه و گسترش سایلنت هیل اعلام کند. در این جهت، کونامی از چندین همکاری جدید برای توسعه سایلنت هیل به فضایی فراتر از بازی و فیلم های سینمایی خبر داد. به طور مثال عنوان Silent Hill: Townfall یک بازی جدید در دنیای سایلنت هیل است. اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست، اما توسعه آن بر عهده استودیو های No Code Studio و Annapurna Interactive که در کارنامه خود بازی موفقی مانند Observation و No Stories Untold را دارند.

از طرفی دیگر عنوان Silent Hill: Ascension را داریم که “پا را فراتر از مرزهای شناخته شده می گذارد”.به گفته کونامی Ascension یک سریال زنده، تعاملی و Real time خواهد بود.این عنوان که توسط کونامی و جی جی آبرامز ( JJ Abrams) ساخته خواهد شد، یک استریم تعاملی خواهد بود که طی آن تماشا کنندگان میتوانند با انتخاب و رای دادن بر اتفاقات روی پرده تاثیر بگذارند. سپس رویداد های صورت گرفته مسیر داستان را عوض خواهند کرد و این داستان جدید ایجاد شده توسط تماشاگران به بخشی رسمی از داستان اصلی سایلنت هیل تبدیل خواهد شد. سریال Silent Hill: Ascension برای عرضه در سال 2023 در نظر گرفته شده است.

عنوان مرموز Silent Hill F

Silent Hill f Announced 10 19 22 scaled - بازسازی سایلنت هیل 2 پس از دو دهه

رویداد آنلاین کونامی با اتفاق بسیاری جالبی به پایان رسید. این استریم یک تریلر سینمایی هنرمندانه و کمی آزاردهنده از پروژه ای به نام Silent Hill F را به نمایش گذاشت. اطلاعات کمی درباره این بازی وجود دارد. اما به نظر می رسد که داستان Silent Hill F توسط Ryukishi07، نویسنده سری رمان های بصری When They Cry نوشته شده است و طراحی آن نیز توسط هنرمند گرافیک، Kera صورت خواهد گرفت. این دو در دنیای سایلنت هیل داستانی جدیدی خلق کرده اند، که در دهه 1960 ژاپن رخ می دهد. به نظر میرسد که سایلنت هیل دیگر فقط نام یک شهر کوچک در جایی در آمریکا نیست، و به یک دنیای عجیب و مرموز تر از همیشه تبدیل شده است، که ریشه آن به گذشته های دور دست بر میگردد.

آداپتور mClassic شرکت مارسیل گجتی برای بهبود کیفیت بازی های کنسول
> > >

چرا سایلنت هیل موفق بود؟

ss dda1388285d5679e3a7072521f4fa4109c3a49b3 scaled - بازسازی سایلنت هیل 2 پس از دو دهه

در سال های اخیر بازی های ترسناک بسیاری را دیدیم، که برخی از آن ها جایگاهی ویژه برای خود پیدا کرده اند. اما در دوران جدید بازی های ترسناک، عناصری که از آن ها برای ایجاد وحشت  استفاده می شود، تغییر کرده است. سالهاست که سازندگان از عناصری مثل “Jumpscare” استفاده می کند. Jumpscare که میتوان آن را به “پریدن از جای خود از ترس” ترجمه کرد، زمانی رخ می دهد که بازی با ایجاد صداها و اتفاقات ناگهانی، اقدام به ترساندن مخاطب می کنند و این عموما تاثیرگذار است. اما برای طرفداران قدیمی بازی های ترسناک این عناصر جذابیت ندارند و پس از مدتی کاملا به آن عادت می کنند.

یکی از دلایل مهمی که بازی های سایلنت هیل از دیگر عناوین ترسناک مشهور تر است، الگوهایی است که از آن برای ایجاد فضایی هولناک استفاده کرده اند. هیولاهای ترسناک، صحنه های دلخراش و Jumpscare ها همه خوب هستند و سایلنت هیل نیز از برخی از این ها استفاده کرده است. اما موضوعی که این بازی ها را متمایز میکند فضای خفقان آور آن است. این بازی با ایجاد حس تنهایی و در تله انداختن بازیکن، این حس را القا می کند که واقعا در فضایی عجیب، ناشناخته و پر از خطر گیر افتاده اند. این فضا پر از صداهایی عجیب، موجودات عجیب تر و رخداد هایی است که با منطق ما انسان ها در تضاد است. در واقع فضا و جو سازی یکی از عناصر کلیدی است که سایلنت هیل از آن استفاده کرده است و در عین حال آن را به خوبی نیز پیاده سازی کرده است.

سایلنت هیل فقط یکی از بازی هایی ترسناک به یادماندنی است که ژانر این بازی را دگرگون و از نو پایه گذاری کرده است. دهه 90 و 2000 به راستی سال های جذابی برای طرفداران بازی های ترسناک بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *