جستجوی پیشرفته
آنکوتک » اخبار » فن آوری » اسپیس اکس آخرین آمار کاربران اینترنت ماهواره ای استارلینک را اعلام کرد


تعداد کاربران اینترنت ماهواره ای استارلینک به 90 هزار نفر رسیده است. این آمار فقط بخش کوچکی از افرادی است که در صف انتظار قرار دارند. شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک که در اواسط سال 2019 راه اندازی شد با استفاده از دیش  کاربر را به ماهواره های ارتفاع پایین در مدار زمین متصل می کند و تعداد کاربران و تقاضامندان آن به سرعت رو به رشد است.


با اینکه این سرویس از سال 2019 در حال راه اندازی است، اما اسپیس اکس با تازگی به کاربران بیشتری اجازه استفاده از آن داده است. چرا که شبکه ماهواره ای لازم برای این سرویس هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است. در حال حاضر 1700 ماهواره مختلف به فضا پرتاپ شده است و مجموع این ماهواره ها تا سال 2024 یا 2025 به بیش از 4000 ماهواره خواهد رسید.

 

این سرویس ابتدا توسط برخی کاربران دعوت شده بررسی شده است. مرحله آزمایشی بتای استارلینک در اوایل سال 2021 با قیمت 99 دلار راه اندازی شد. البته به علاوه هزینه سخت افزار و تجهیزات لازم و این کاربران پیش از دریافت سرویس از مشکلات و نابسامانی های ممکن این سرویس مطلع شده اند. 

در ماه فوریه سال 2021 تعداد کاربران استارلینک از 10.000 نفر عبور کرد تا اینکه در اواخر ماه ژوئن مدیر عامل اسپیس اکس، ایلان ماسک اعلام کرد، تعداد کاربران فعال استارلینک به 69.420 نقر رسیده است.



روز 29 ژولای سال جاری در تماسی بین ایلان ماسک و کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) مشخص شد که تعداد کاربران استارلینک در سطح جهان به 90.000 نفر رسیده است. این سرویس تا به امروز در چندین کشور راه اندازی شده است. به گفته ایلان ماسک این رشد در تعداد کاربران پیش بینی شده است، اما در حال حاضر این ارقام فقط بخش بسیار کوچکی از افرادی است که در لیست انتظار قرار دارند. این در حالی است که بیش از نیم میلیون کاربر در سرتاسر جهان برای استارلینک در انتظار هستند و این کمپانی هشدار داده است که ممکن است این انتظار تا سال 2022 نیز به طول انجامد. 


به هر حال داشتن دسترسی به اینترنتی با سرعت بالا و بدون محدودیت در مقابل ارائه دهندگان سرویس های ضعیف و با ضریب دسترسی پایین، بسیاری از کابران را برای استارلینک هیجان زده کرده است. اسپیس اکس در صدد گسترش استفاده از استارلیک در وسایل نقلیه بزرگ مثل هواپیما ها نیز می باشد و در این مسیر با خطوط هوایی در مذاکره است.


یکی از چالش های اسپیس اکس تولید سخت افزار و دیش های سمت کاربر استارلینک است. به گزارش این کمپانی اسپیس اکس با فروش هر دیش نه تنها سودی نمی کند، بلکه مبلغی نیز از دست می دهد و در تلاش است هزینه تولید آن ها را کاهش دهد. اسپیس اکس همچنین در تلاش است تا میزان ماهواره های ارسالی به مدار زمین را با هر پرتاب موشک افزایش دهد. راکت های فالکون 9 با هر پرتاب حدود 60 ماهواره را به مدار می برد، این درحالی است که یک فضاپیما می تواند تا 400 ماهواره را با خود به جو زمین حمل کند.

 


کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
برای این مطلب هنوز نظری درج نشده است