جستجوی پیشرفته
آنکوتک » اخبار » موبایل » بقا، هدف استراتژیک جدید هوآوی پس از سقوط


به نظر می رسد که سقوط هوآوی همچنان ادامه دارد. این اواخر مدیران کمپانی اعلام کرده اند که بقا هدف کوتاه مدت است و نه توسعه. این کمپانی که روزی رقیب اصلی اپل و سامسونگ و دیگر برند ها محسوب می شد با قرار گرفتن در لیست سیاه تجارت آمریکا در سال 2019 به زمین خورد.


در اواخر سال 2019 هوآوی غول بازار گوشی های همراه دنیا محسوب می شد. رشد سالیانه این کمپانی در سه ماه سوم سال 2019 بیش از 29 در صد اعلام شده بود. مقام دوم در این لیست فقط با 8 درصد رشد متعلق به سامسونگ بود.هوآوی به تنهایی مسئول دگرگونی بازار گوشی های همراه در آن سه ماه سال بود و به این صنعت پس از 2 سال رشد مثبتی داد. این روزها اوضاع هوآوی بسیار تغییر کرده است. این کمپانی یکی از برند های اصلی خود یعنی Honor را به فروش رسانده است، چرا که نتوانست هزینه های تامین کنندگان این برند را بپردازد و در آخر Honor با دریافت هزینه های استقلال توانست به این موضوع رسیدگی کند.


کاهش رشد و ارسالات هوآوی به درستی پیش بینی شده بود و میزان درآمد کمپانی در نیمه اول سال 2021 به 49.6 میلیارد دلار رسید. در نگاه اول این رقم کوچکی نیست، اما با 30 درصد کاهش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ضرر بزرگی محسوب می شود. البته این کمپانی اعلام کرده که میزان رشد 9.8 درصدی برای این کمپانی در این دوره ثبت شده است، که بیشترین میزان از سال 2019 تا با امروز بوده است.



در این بین هوآوی به تازگی گوشی های جدید پرچم دار خود با نام P50  و  P50 Proرا معرفی کرده است، که با تکنولوژی منحصر به فرد در دوربین، تصویر برداری پردازشی نوآورانه و هوشمندانه ای را وعده می دهد، که در دیگر گوشی های سری  P نیز دیده شده بود. 


قرار گرفتن هوآوی در لیست سیاه واردات آمریکا، ابتدا با نظر ریاست جمهور سابق، دانولد ترامپ اجرا شده بود، در این بین انتظار می رفت با عوض شدن دفتر ریاست جمهوری و ورود جو بایدن، این موضوع تغییر کند، اما به نظر میرسد نه تنها بایدن نیز هیچ عجله ای برای برداشتن این تحریم ها ندارد، بلکه کاخ سفید به تازگی به اهمیت رقابت چین و آمریکا در بارازهای جهانی تاکید کرده است. به تازگی ورود چین به بازار خودرو های الکترونیکی به عنوان دلیل اصلی بالا رفتن سطح استاندارد فروش خودرو در آمریکا ربط داده شده است.


هوآوی نیز در مقابل این وضعیت منتظر ننشسته است و به تازگی اعلام کرده است که بقا هدف استراتژیک این کمپانی طی 5 سال آینده است. این کمپانی همچنین به آینده هوآوی و رشد مجدد آن در چین و دیگر کشور ها امیدوار است.


کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
برای این مطلب هنوز نظری درج نشده است