• 6 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
BuzzFeed News گزارش می دهد، رئیس اینستاگرام آدام ماسری تأیید می کند که نسخه ای از برنامه محبوب به اشتراک گذاری عکس برای کودکان زیر 13 سال در دست کار است. موسری گفت، این شرکت متعلق به فیس بوک می داند بسیاری از بچه ها می خواهند از اینستاگرام استفاده کنند، اما طبق “BuzzFeed News” هنوز “یک طرح دقیق” وجود ندارد.
موسری به BuzzFeed News گفت: “اما بخشی از راه حل پیشنهادی ایجاد نسخه ای از اینستاگرام برای نوجوانان یا بچه هایی است كه والدین آنها می خواهند از شفافیت یا كنترل بر روی فعالیتشان برخوردار باشند.” “این یکی از مواردی است که ما در حال بررسی آن هستیم.” خط مشی کنونی فعلی کودکان زیر 13 سال را از دسترسی به اینستاگرام منع می کند.
جو آزبورن، سخنگوی فیس بوک در پاسخ ایمیل به The Verge گفت: “به طور فزاینده ای بچه ها از والدین خود می پرسند که آیا می توانند به باپ هایی بپیوندند که به آنها کمک می کند تا با دوستانشان در ارتباط باشند؟” “در حال حاضر گزینه های زیادی برای والدین وجود ندارد، بنابراین ما در حال ساخت محصولات اضافی هستیم – مانند کارهایی که با Messenger Kids انجام دادیم – کارهایی مناسب برای بچه ها، تحت مدیریت والدین. ما در حال کشف یک تجربه کنترل شده توسط والدین به اینستاگرام هستیم تا به بچه ها کمک کنیم با دوستانشان همراه باشند تا سرگرمی ها و علایق جدید و موارد دیگر را کشف کنند.”
BuzzFeed News پیامی از یک هیئت پیام رسان داخلی دریافت کرد که در آن معاون نمایندگی اینستاگرام ویشال شاه گفت که پروژه “youth pillar” توسط این شرکت به عنوان اولویت قرار داده شده است. Vishal Shah در این پست نوشت: “گروه محصولات جامعه مجازی” آن بر روی موضوعات حفظ حریم خصوصی و ایمنی تمرکز خواهند کرد “تا اطمینان حاصل شود که تجربه ایمنی برای نوجوانان رقم بخورد.” Mosseri به همراه معاون رئیس جمهور پاونی دیوانجی که زمانی بر YouTube Kids شرکت Google نظارت می کرد همکاری می کنند.
اینستاگرام اوایل این هفته یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن توصیف کار خود برای ایجاد امنیت این پلتفرم برای جوانترین کاربران خود است، اما اشاره ای انتشار نسخه ای جدید برای کودکان زیر 13 سال نکرد.
هدف قرار دادن محصولات آنلاین برای کودکان زیر 13 سال نه تنها با نگرانی در مورد حریم خصوصی بلکه مسائل حقوقی نیز همراه است. در سپتامبر 2019، کمیسیون تجارت فدرال به دلیل ردیابی سابقه مشاهده کودکان برای ارائه تبلیغات به آنها در YouTube گوگل را 170 میلیون دلار جریمه کرد که این یک نقض قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) است. همچنین TikTok Musical.ly به دلیل نقض COPPA در فوریه سال 2019، 5.7 میلیون دلار جریمه شد.
فیس بوک نسخه رایگان آگهی از پلتفرم گفتگوی پیام رسان خود را برای کودکان در سال 2017 راه اندازی کرد، که برای کودکان بین 6 تا 12 سال در نظر گرفته شده است. طرفداران سلامت کودکان از آن انتقاد کردند و آن را برای بچه ها مضر دانستند و از مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ خواستند که آن برنامه را متوقف کند. سپس در سال 2019، یک اشکال در Messenger Kids به کودکان اجازه می داد تا به گروه های غریبه بپیوندند و هزاران کودک را در چت با کاربران غیر مجاز قرار داد. فیسبوک بی سر و صدا آن چت های غیرمجاز را بست، که به گفته آنها “تعداد کمی” از کاربران را تحت تأثیر قرار داده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *