• 4 اردیبهشت 1403
1624524965 ing heli unco tech - پرواز هشتم هلیکوپتر نبوغ با موفقیت خاتمه یافت
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ناسا در آخرین توییت خود اخباری از آخرین پرواز هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) بر روی سیاره مریخ منتشر کرد. این توییت که به همراه تصویری سلفی از هلیکوپتر منتشر شده است روز دوشنبه هفته جاری توسط این هلیکوپتر انداخته شده است.
ناسا اطلاعات زیادی از این پرواز منتشر نکرده است. فقط اینکه پرواز موفقیت آمیز بوده و هلیکوپتر طی آن مسافت 160 متر را در 77 ثانیه پرواز کرده است و پس از مدت کوتاهی در فاصه 133 متری کاوشگر استقامت (Perseverance) فرود آمده است. تصویر منتشر شده، سایه هلیکوپتر را بر روی مریخ نشان میدهد، و پره های دوگانه هلیکوپتر در تصویر کاملا ثابت به نظر میرسد.
هلیکوپتر نبوغ طی پرواز ششم خود با مشکلاتی روبرو شد. طی این پرواز یکی از تصاویر ارسال شده توسط دوربین جهت یابی هلیکوپتر از دسترس خارج شد که منجر به گم شدن کوتاه مدت هلیکوپتر و از دست دادن حالت تعادل آن شد. خوشبختانه هلیکوپتر بدون مشکل خاصی فرود آمد و به فعالیت خود ادامه داد. این موفقیت برای ناسا نشانه خوبی بود، زیرا اطمینان حاصل کردند که در شرایط بحرانی میتواند به قابلیت های هلیکوپتر تا حدی تکیه کرد.
پرواز هفته نبوغ نیز بدون هیچ مشکلی به پایان رسید و با این موفقیت ناسا برنامه آزمایش هلیکوپتر را گسترش داد.  در حال حاضر ناسا در تلاش است تا وضعیت ماموریت های آینده مریخ را با استفاده از هلیکوپتر بررسی کند. این موفقیت های متعدد در پرواز هلیکوپتر نبوغ زمینه را برای ارسال هلیکوپتر های دیگر به سطح مریخ و یا حتی سیاره های دیگر ایجاد می کند. با پرواز در آسمان مریخ، کاوشگران میتوانند در مدت زمان کوتاه تر مسافت های بسیار بیشتری را طی کنند و ماموریت های خود را زودتر به انجام برسانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *