• 9 فروردین 1403
1610809916 whatsapp 1 1278x720 1 - واتس اپ درمورد تغییر سیاست های حریم خصوصی شفاف سازی کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

واتس اپ تاریخ مهلت کاربران برای موافقت با سیاست های جدید حریم خصوصی را در پی بازخورد های شدید به تعویق انداخته است.

طی اطلاعیه ای که چند روز قبل منتشر شد، کاربران واست اپ تا 8 فوریه امسال مهلت داشتند تا با اشتراک اطلاعات با فیس بوک موافقت کنند، و درغیر این صورت دسترسی آنها به این پلتفرم شبکه اجتماعی قطع خواهد شد. ولی واتس اپ طی بیانیه ای اعلام کرد که برداشت کاربران از این اطلاعیه اشتباه بوده، و در ادامه سعی کرد شفاف سازی بیشتری انجام داد.
این قانون جدید باعث شد، کاربران بسیاری از ترس سیاست های فیس بوکی به سمت دیگر نرم افزار ها هجوم بیاورند. نرم افزار سینگال و تلگرام هر دو گزارش ثبت نام میلیون ها کاربر جدید را دادند. و بر این باورند که این کابران افراد ناراضی از واتس اپ هستند، که به دنبال پلتفرم های قابل اعتماد تر میگردند. این درحالی است که واتس اپ سعی دارد درباره این تغییر سیاست توضیح بیشتری بدهد.

واتس اپ اعلام کرد:

ما تاریخ مهلتی که کابران می بایست این قوانین جدید را خوانده و موافقت کنند به تعویق انداختیم. هیچ کاربر و اکانتی در تاریخ 8 فوریه حذف نخواهد شد. و ما قصد داریم در این باره شفاف تر عمل کنیم و توضیح بدهیم این قوانین خصوصی و امنیتی چگونه بروی واتساپ عمل خواهد کرد.ما به کاربران تا 15 ماه می مهلت میدهیم تا این سیاست های تجاری جدید را به آهستگی بررسی کنند.

درواقع مجوز دسترسی جدیدی که واتس آپ از کابران میخواهد، تغییری در نوع استفاده این پلتفرم برای کاربران معمولی ایجاد نمیکند. پیغام های خصوصی و تماس ها دستخوش تغییر نخواهند شد و رمزگذاری آن به صورت سرتاسر باقی خواهد ماند. در ادامه واتس اپ توضیح داد که تغییرات بیان شده مربوط به پیغام های تجاری است، که به طور کلی اختیاری هستند. این بدین معنی است که اگر شما از طریق واتس اپ با کسب و کارها در ارتباط بوده، و یا از طریق واتساپ از کمپانی ها خرید کنید، سیاست های جدید شامل حال شما خواهد شد.

برنامه دسکتاپ WhatsApp اکنون از تماس های ویدیویی و صوتی پشتیبانی می کند
> > >

واتس همچنین بیان کرد:

در حال حاضر افراد زیادی از واتساپ استفاده تجاری نمیکنند، ولی ما بر این باور هستیم که در آینده افراد بیشتری به این امکان روی خواهند آورد، و بسیار مهم است که کاربران از این خدمات اطلاع داشته باشند. آخرین بروز رسانی واتس اپ به هیچ وقت امکان اشتراک گذاری داده ها با فیس بوک را به ما نخواهد داد.

مشخص نیست این تعویق چطور بر روی این وضعیت تاثیر خواهد گذاشت. زیرا درحال حاضر تعداد وسیعی از کاربران به سمت پلتفرم های دیگر رفته اند. به گزارش سیگنال میلیون ها کاربرجدید طی چند روز اخیر در این پلتفرم ثبت نام کرده اند، تا حدی که امروز سرور های سیگنال به مشکل مواجه شده و مدتی از کار افتادند. به نظر می آید که واتس اپ، میزان حساسیت کاربران به اطلاعات خصوصی خود را دست کم گرفته و مجبور به پرداخت غرامت آن نیز شد. در دنیایی که کاربران روز به روز نسبت به کمپانی های بزرگ شکاک تر می شوند، و شهرتی که فیس بوک درمورد زیر پا گذاشتن حریم خصوصی کاربران دارد، ائم از واقعیت و شایعه، واتس اپ میبایست از ابتدا کمی موشکافانه و شفاف تر در مورد این موضوع عمل میکرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *