• 9 فروردین 1403
1607137722 windows android 100631397 large - امکان استفاده برنامه های اندروید بر روی ویندوز 10 به زودی میسر میشود
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش هاسترتک ، استفاده رسمی و پشتیبانی شده از برنامه های اندروید بر روی ویندوز 10، ممکن است نزدیک تر از چیزی باشد که انتظار میرود.

بسیاری بر این باورند که فاصله بسیار زیاد بین نرم افزار کاربردی اندروید و IOS دلیل اصلی شکست و فراموشی ویندوز موبایل بوده و این نظر تاحدی درست است. طی سال های اخیر مایکروسافت روش های هوشمندانه متعددی برای قبله بر این مشکل پیاده سازی کرده ولی هیچ کدام در حدی که باید و شاید موفق نبودند. وقتی صحبت از نرم افزارهای کاربردی می شود حتی ویندوز 10 کامپیوتر نیز حرفی برای گفتن ندارد و مایکروسافت برای غلبه بر این مشکل در تلاش است کاری جدیدی انجام دهد. چیزی همانند پروژه Astoria که مدتی پیش معرفی شد ولی نتایج دلخواهی نداشت.

به گفته یکی از ژورنالیست های معتبر مایکروسافت Zac Bowden مایکروسافت در حال کار کردن بر روی پروژه ای است که اجازه اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز 10 را به کاربران بدهد. و این پروژه ممکن است زودتر از زمان انتظار یعنی اوایل سال آینده میلادی به پایان برسد.جزییات چگونگی آن همچنان منتشر نشده و باید منتظر خبر رسمی منتشر شده از سوی مایکروسافت باشیم.

ممکن است استفاده از برنامه های اندروید بر روی کامپیوتر چیزی باشد که بسیاری ازکاربران شنیده باشند. در حال حاضر برنامه های Third party هستند که این اجازه را به کاربر میدهند و اگر شما از کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی هستید ممکن است از امکانات اجرای برنامه های گوشی همراهتان بر روی کامپیوتر استفاده کرده باشید، که این سیستم به لطف همکاری استراتژیکی بین مایکروسافت و سامسونگ امکان پذیر شده است. ولی تمام کاربران از این گوشی های هئشمند استفاده نمیکنند، یا به دلایل مختلف از برنامه های دیگر نیز اطلاع ندارند و حتی در استفاده از برخی نرم افزار های Third party به مشکل خورده اند.

مایکروسافت قصد دارد یکی از بزرگترین قابلیت های جاوا اسکریپت را از مرورگر خود حذف کند
> > >

متاسفانه این خبر و جزییات آن هنوز از طرف مایکروسافت تایید رسمی و پرده برداری نشده است، ولی اگر مایکروسافت بتواند این پروژه را با موفقیت پیاده سازی کند، کاربران بسیار زیادی را از سوی MAC به سمت PC جذب خواهد کرد. زیرا درحال حاضر MAC این قابلیت را به کاربرانش داده است. حال سوال اینجاست که کاربران عمومی تا چه حد نیاز استفاده از برنامه های کاربردی اندروید را بر روی ویندوز خود احساس میکنند؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *