• 28 فروردین 1403
ال جی با موفقیت انتقال داده 6G را تا فاصله سه برابر افزایش داد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه‌های بی‌سیم 5G هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، اما این موضوع مانع از کاوش کارشناسان برجسته تلفن همراه در آینده تکنولوژی بی سیم نشده است. کمپانی ال جی (LG) به تازگی موفق شده انتقال و دریافت بی‌سیم داده‌های 6G تراهرتز (THz) را در فاصله 320 متری در فضای باز به نمایش بگذارد . این شاهکار در موسسه ارتباط از راه دور Fraunhofer HHI در شهر برلین، آلمان، در 7 سپتامبر در محدوده فرکانس 155 تا 175 گیگاهرتز رخ داده است.

این اجرا نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی نسبت به آخرین آزمایش عمومی ال‌جی در آگوست 2021 است که ثابت کرد می‌تواند داده‌های 6G THz را در فضای باز و در فاصله 100 متری منتقل کند.

2022 09 15 image 23 j 1100 - ال جی با موفقیت انتقال داده 6G را تا فاصله سه برابر افزایش داد

برای قلبه بر برد نسبتاً کوتاه 6G، شرکت LGبه همکاری Fraunhofer HHI و موسسه فیزیک حالت جامد کاربردی Fraunhofer(IAF) یک نوع تقویت کننده قدرت برای افزایش توان انتقال و یک گیرنده کم نویز را برای بهبود کیفیت سیگنال دریافتی توسعه داده اند.

آمپلی فایر چند کاناله ال‌جی که در آخرین آزمایش استفاده شد، خروجی بیش از 20 دسی‌بل‌متر داشت که بسیار بیشتر از آمپلی فایر 5 دسی‌بلمتر که در نسخه آزمایشی قبلی استفاده شده بود. دکتر کیم بیونگ هون (Kim Byoung-hoon) ، مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی ال جی الکترونیکز، گفت که این نمایش آنها را یک قدم به تحقق سرعت 6G یک ترابیت در ثانیه در مناطق شهری داخلی و خارجی نزدیکتر می کند.

قابل ذکر است که ال‌جی سرعتی را که طی این آزمایشات ب آن دست یافته را به اشتراک نگذاشته است. در عوض، این شرکت نتایج کامل آزمایشات را در اجلاس بزرگ 6G آینده خود، که در تاریخ 23 سپتامبر در پارک علمی ال‌جی در سئول برگزار میشود،با مروری کلی از این فناوری ارائه خواهد کرد.

2022 09 15 image 24 j 1100 - ال جی با موفقیت انتقال داده 6G را تا فاصله سه برابر افزایش داد

تا راه اندازی و استفاده عمومی از 6G هنوز سال ها باقی مانده است. ال‌جی در بیانیه مطبوعاتی خود گفت که انتظار نمی‌رود بحث‌ها در مورد 6G به عنوان یک  استاندارد شبکه تا حدود سال 2025 آغاز شود و تجاری‌سازی این فناوری برای سال 2029 در نظر گرفته شده است.

اما این تکنولوژی هر زمان که از راه برسد وعده سرعت انتقال داده بسیار سریع‌تری را با تاخیر بهبود یافته و قابلیت اطمینان بالاتر میدهد.هرچند صحبت های این چنینی را در گذشته نیز شنیده ایم، بنابراین احتمالاً بهترین کار این است که اشتیاق خود را تا زمانی که این تکنولوژی عرضه شود و ببینیم در دنیای واقعی چه کاری می‌تواند انجام دهد، مهار کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *