• 10 فروردین 1403
1611478016 artificial heart 2 768x768 1 - قلب مصنوعی کارمات، پاسخی برای افرادی که در لیست انتظار پیوند قلب هستند
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کمپانی فرانسوی به نام کارمات (Carmat) قلب مصنوعی طراحی کرده که میتواند زندگی افرادی که مشکلات قلبی خطرناک دارند نجات دهد.

خبرخوب اینکه این قلب مصنوعی یک تکنولوژی پیشرفته از آینده نیست و در حال حاضر برای برخی از بیماران استفاده شده است. این قبل مصنوعی به زودی در آمریکا نیز در دسترس خواهد بود. به گفته استپان پیات (Stéphane Piat) مدیر عامل کارمات:

ایده تولید این قلب که حدود 30 سال پیش آغاز شده بود، ساخت دستگاهی است که بتواند جایگزین پیوند قلب بشود، دستگاهی که از نظر فیزیولوژی همانند قلب انسان کار کند، همانند قلب بتپد، خود را تنظیم کند و با جریان خون سازگار باشد.
این قلب مصنوعی، که تقریبا سه برابر قلب انسان وزن دارد دارای دو شکمچه بوده که به وسیله پرده غشا مانندی از یک دیگر جدا میشوند. یکی از این شکمچه ها مخصوص خون و دیگری مخصوص مایعات هیدرولیکی است. این مایعات توسط یک پمپ موتور دار به خارج و داخل پمپ میشود که باعث تکان دادن پرده غشا مانند و ایجاد جریان خون می شود.
تعدادی قطعات الکترونیکی، چند سنسور، و زیر پردازنده این امکان را به قلب داده که میزان جریان خون را به توجه به میزان فعالیت بیمار کنترل کند. متاسفانه این بیمار باید یک کیف دارای محتوای مایعات فعال کننده، باتری های لیتیومی و یک کنترل کننده مخصوص دستگاه را با خود حمل کند که ممکن است خود مشکلاتی برای بیمار ایجاد کند.

هدف کارمات مقابله به مشکلات و بیماری های بزرگ قلبی عروقی است که امروزه جان خیلی ازبیماران را در سطح جهان میگیرد. در واقع کارمات به دنبال راه حلی است تا مشکلات درمان بیماری های قلبی مرگبار را، که در حال حاضر گذینه های بسیار محدودی برای آن وجود دارد، به حداقل برساند.

مسواک هوشمند هوآوی
> > >
این قلب مصنوعی توانسته گواهینامه های لازم در اروپا را دریافت کند، که نشان دهنده مناسب بودن آن برای سلامتی و امنیت بیماران است و با استاندارد های آن مطابقت دارد. مجوز های لازم را سال گذشته دریافت کرده و طی نیمه دوم سال میلادی 2021 در فرانسه وآلمان موجود خواهد بود. به گفته وبسایت SingularityHub به زودی کارمات مجوز های مناسب موجود در آمریکا را نیز دریافت خواهد کرد و در حال حاضر مراحل برررسی امکان سنجی را طی می کند.

به وجود نام هزاران نفر بر روی لیست های پیوند قلب دنیا، کارمات میتواند برای همیشه دنیا را تغییر داده و یکی از بزرگترین مشکلاتی که دنیای پزشکی و بیماران با آن روبرو هستند تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *