• 10 فروردین 1403
Cyberpunk 2077 5 1440x720 - سرمایه گذاران بازی Cyberpunk 2077 از استودیو CD Projekt به دادگاه شکایت کردند
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از پلیر ها نا امیدی خود را نسبت به بازی Cyberpunk 2077 که شاید مورد انتظار ترین بازی سال 2020 بود، بیان کرده اند. اما حالا نوبت سرمایه گذاران این بازی می باشد!
چند روز گذشته، یک سرمایه گذارِ در استودیو سی دی پراجکت (سازندگان Cyberpunk 2077) شکایتی را در دادگاه فدرال لس آنجلس علیه شرکت و همچنین مدیران اجرایی آن ها،  مطرح کرده است. این شکایت مدعیست که آن ها این بازی را با بیانات و تبلیغات جعلی و گمراه کننده بیش از حد بزرگ کرده و این مسئله منجر به ضرر مالی او و دیگر سرمایه گذاران شده است، زیرا سایبرپانک 2077 به نظر می آید یک بازی ناقص است که دارای اشکالات و باگ های بیشماری ست و این نیز، شکایت بازیکنانی که برای این بازی پول پرداخت کرده اند هم می باشد.
گفتنیست که هشت میلیون کاربر، سایبرپانک 2077 را پیش خرید کردند تا دنیای علمی-تخیلی گونه آن را در آینده ای فانتزی که ستاره محبوب سینما، کیانو ریوز به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی در آن حضور دارد، تجربه کنند. اما بلافاصله خیلی پلیر ها نظرات منفی خود را نسبت به ایرادات بازی بیان کردند و عده ای نیز سفارش خود را لغو کردند.
سونی و مایکروسافت پیشنهاد عودت مبالغ پرداخت شده را به کاربرانی که بازی را خریداری کرده بودند، دادند. حتی مدتی قبل، سونی بازی را در پلی استیشن استور ناموجود کرد که باعث شوکه شدن خیلی از تحلیلگران صنعت گیم شد.
اندرو ترمپ، شاکی اصلی این دعوی حقوقی، اظهار کرد که استودیو CD Projekt طی چندین ماه اخیر بازی را به نادرستی، با بیانات و توصیفات بیش از حد مثبت هایپ کرده تا سهام آن تا ماه ها بالا و بالاتر برود. به عنوان مثال، سی دی پراجکت در ماه ژانویه امسال اعلام کرده بود که مراحل ساخت بازی به اتمام رسیده و سایبرپانک 2077 کاملا آماده عرضه می باشد.
سی دی پراجکت که مستقر در شهر ورشو لهستان می باشد، بلافاصله واکنشی نسبت به این موضوع در ساعات کاری عادیشان نشان نداده است.
سهام این استودیو از اوایل دسامبر (قبل از عرضه رسمی بازی)  تا کنون 38 درصد سقوط داشته است. با این حال این شرکت اعلام کرده که بازی سایبرپانک 2077 تا روز بیستم بیش از 13 میلیون نسخه فروش داشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *