• 5 اردیبهشت 1403
1607960653 cyberpunk 2077 refund - سازنده Cyberpunk 2077 از طرفدارانش عذر خواهی می کند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

CD Projekt Red از طرفداران به خاطر عرضه پر چالش بازی CyberPunk 2077 عذر خواهی کرد.

این بازی که اولین بار حدود 8 سال پیش معرفی شد، بسیاری بر این باور بودند که به طور کل لغو شده است. ولی بعد از موفقیت عظیم Witcher 3 این کمپانی اعلام کرد که حال تمام قوای خود را بر بری عرضه بازی Cyberpunk 2077 گذاشته است. مشکل اینجا بود که اسکوپ در نظر گرفته شده برای این بازی از لحاظ امکانات و کیفیت آنقدر بزرگ بود که کمپانی نتوانست همه نقاط عطف در نظر گرفته شده را به اجرا در آورد. محدودیت های به وجود آمده به خاطر ویروس کرونا نیز پروسه انجام کار را کند کرده بود. از طرفی عرضه کنسول های نسل جدید و تغییر در برنامه های CDPR برای عرضه بازی بر روی کنسول های نسل جدید به طور همزمان با بقیه نسل ها کار را دشوار تر کرد.

به نظر میرسد CDPR همچنان قصد تاخیر انداختن عرضه را داشت، ولی خشم طرفداران و بازخورد در مورد تاخیر های قبلی مانع از این تصمیم شد. حال که Cyberpunk چند روزی است که عرضه شده، با موج عظیمی از نقد های منفی و اخبار مشکلات و باگ های بازی روبرو هستیم. چیزی که انتظارش دور از ذهن نبود. جدا از مشکلات فنی کاربران Xbox one و PS4 نیز شدیدا از کیفیت بازی در مقابل چیزی که تبلیغ شده بود گلایه و شکایت دارند، زیرا CDPR در دمو ها و تریلر های پخش شده فقط تصاویر بازی بر روی PC و کنسول های نسل جدید را به نمایش گذاشته بود. حال صاحبان کنسول های نسل قدیم متوجه شدند که بازی به هیچ وجه کیفیت مورد انتظارشان را ندارد. البته فقط بحث کیفیت مطرح نیست. بسیاری از بازیکن ها ممکن است با کیفیت گرافیکی سطح پایین تر مشکلی نداشته باشند، در صورتی که بازی قابل اجرا، پایدار و بدون باگ باشد ولی اینطور نیست.

اولین تریلر از گیم پلی بازی Tekken 8
> > >

1607960683 cyberpunk 2077 console refund cdpr - سازنده Cyberpunk 2077 از طرفدارانش عذر خواهی می کند

خوشبختانه CDPR به هیچ وجه در این مورد موضع گیری نکرده است. نه تنها به طور مکرر با طرفداران در ارتباط است، بلکه از آنها عذر خواهی نیز کرده است.به گزارش هاسترتک طی یک توییت رسمی که از سوی CDPR منتشر شد، این کمپانی از تمامی کاربران به خصوص کاربران کنسول های نسل قدیم عذرخواهی کرده و اقرار کرده که میبایست تصاویر حقیقی از بازی بر روی کنسول های نسل قبل را نیز به نمایش میگذاشت، نه فقط نسل جدید و یا کامپیوتر های فوق العاده قوی. در ادامه اعلام کرد که اعضای تیم به صورت تمام وقت درحال کارکردن بر روی Patch های بازی هستند و تعدادی از آنها تا به امروز عرضه شده است. و همچنین اگر عرضه این Patch ها برای طرفداران کافی نیست، میتوانند برای پس دادن بازی خود اقدام کرده و مبلغ پرداختی خود را پس بگیرند.

1607960818 rlh7dh7eko8f6zmdtxyp8w - سازنده Cyberpunk 2077 از طرفدارانش عذر خواهی می کند

CDPR برای کارکنان خود نیز کم نگذاشته است. قبلا مدیریت این کمپانی به اعضای تیم و کارکنان اعلام کرده بود که اگر بازی امتیاز های بالغ بر 90% بگیرد و سربلند بیرون بیاید، تمام کارکنان مبلغ جایزه ای را برای زحماتشان دریافت می کنند. ولی بعد از عرضه بازی و منتشر شدن امتیازات نظر خود را عوض کردند و اعلام شد این جایزه در هر صورت به کارکنان تعلق میگیرد و منصفانه نیست که بر اساس امتیاز به کارکنان پرداخت شود. CDPR همچنین به تازگی اعلام کرده که تمام مخارج اولیه و تبلیغات بازی، قبل از عرضه آن از طریق پیش خرید بازی درآمده است و جای نگرانی برای هزینه های پیش رو ندارد.

فستیوال بازی های تابستان، امسال نیز برقرار است
> > >

این نوع عکس العمل ها از سوی CDPR بسیار قابل تحسین است و مدرکی بر دلیل پرطرفدار بودن این کمپانی میباشد. رفتاری که برخی دیگر از کمپانی های بازیسازی می توانند از آن الگو بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *