• 9 فروردین 1403
1609180142 otp bimebazar 750x470 1 - اجرای فاز دوم طرح رمز دوم پویا
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش هاسترتک به نقل از آی تی ایران ، بانک مرکزی اعلام کرد که از امروز 8 دی ماه با هدف افزایش امنیت تراکنش های اینترنتی مبتنی بر رمز دوم پویا، پیامک‌های ارسالی برای مشتریان حاوی اطلاعات کامل تراکنش اعم از نوع تراکنش، مبلغ تراکنش و دریافت کننده وجه خواهد بود.طبق آنچه روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده است؛ رمز دریافتی در بازه زمانی محدود و فقط برای همان تراکنش درخواستی معتبر بوده و از تاریخ ۱۰ دی‌ماه در صورتی‌که هریک از اقلام تراکنش ( نوع، مبلغ و دریافت کننده وجه) تغییر کند، رمز دریافت شده معتبر نبوده و تراکنش انجام نخواهد شد.

از تاریخ ۱۰ دی‌ماه در صورتی‌که هریک از اقلام تراکنش ( نوع، مبلغ و دریافت کننده وجه) تغییر کند، رمز دریافت شده معتبر نبوده و تراکنش انجام نخواهد شد.

.به گزارش بانک مرکزی اجرای طرح رمز پویا که از سال گذشته در شبکه بانکی ایران باعث شده است تا آمار تراکنش‌های مشکوک بیش از 85 درصد کاهش پیدا کند. در طرح رمز پویا، کاربران برای انجام هر تراکنش به جای استفاده از رمز ایستا، درخواست رمز دوم پویا را به بانک موردنظر ارسال می‌کنند و کدی برای آن‌ها فرستاده می‌شود که 120 ثانیه اعتبار دارد. به گفته کارشناسان در همین مدت کم هم کلاه‌برداران فرصتی برای فیشینگ پیدا می‌کنند. بانک مرکزی با اجرای طرح جدید و فرستادن جزئیات خرید در متن پیامک قصد دارد تا امنیت تراکنش‌ها را افزایش دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *