• 1 اردیبهشت 1403
1621500315 muscle gaining main uns 1280x720 1 - آیا عضله سازی با رژیم های گیاهی ممکن است؟
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بر اساس تحقیقات صورت گرفته، ساخت عضله با رژیم های کاملا گیاهی ممکن پذیر است، اما ممکن است کمی دشوارتر باشد.

به گزارش هاسترتک، بر اساس این مطالعات، برای ساخت عضله، میزان پروتئین دریافتی در رژیم غذایی از منبع دریافت آن بسیار مهم تر است. برتری که افراد گوشت خوار در این موضوع دارند، سهولت دریافت میزان پروتئین مورد نیاز روزانه به نسبت رژیم های گیاهی است. گروهی از محققان در دانشگاه ساو پائلو (São Paulo) طی مطالعه ای، 38 شخص بالغ و سالم را طی 12 هفته تحت نظر گرفتند. طی این 12 هفته نصف افراد شرکت کننده، فقط مواد غذایی گیاهی مصرف کردند و بقیه افراد از رژیم غذایی “همه چیز خوار” استفاده کردند و از همه این افراد خواسته شده بود تا تمرینات ساخت عضله را به صورت روزانه انجام دهند.

در طول این آزمایش، گروه اول با مصرف پروتئین شیر و گروه دوم با مصرف پروتئین سویا، بر اساس هرکیلوگرم وزن بدن خود 1.6 گرم پروتئین، به صورت روزانه دریافت کردند. بعد از 12 هفته محققان متوجه هیچ تفاوت قابل مشاهده ای بین میزان عضله سازی این دوگروه نشدند. این محققان اعلام کردند، با اینکه ساخت عضله از طریق رژیم گیاه خواری ممکن است، اما رسیدن به میزان پروتئین مورد نیاز در نبود گوشت و محصولات حیوانی دشوارتر است. به خصوص اینکه در رژیم های گیاهی حاوی آمینو اسید لوکین (leukin) بسیار کمتری هستند و این آمینواسید نقش کلیدی برای ساخت عضله ایفا میکند.

به همین دلیل افراد گیاه خواری که قصد عضله سازی دارند، می بایست با مراجعه به مشاوره تغذیه از دریافت مواد مغذی کافی در رژیم خود اطمینان حاصل کنند. البته محققان این آزمایش در ادامه اضافه کردند، این نتایج مربوط به افراد جوان می شود و ممکن است در افراد مسن تر نتایج کمی متفاوت باشد، که نیاز  به تحقیقات بیشتر دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *